Pagina's

dinsdag 8 oktober 2013

Sending Christmas Cheer


Goed lezen is een kunst, ik ben er niet altijd goed in. Op de lagere school kregen we 'begrijpend lezen'. De hele klas zuchten en steunen, behalve ik, want ik vond het een gaaf vak. Nu doe ik weer aan 'begrijpend lezen' in de vorm van een blinde scrapkaart, maar bij de fishtails ging het mis..... Dus mijn eigen draai er aan gegeven!

Gelukkig heb ik mijn lieve nicht vandaag wel kunnen helpen met een moeilijke en belangrijke brief, waar een fout in stond, ten gunste van haar!

• Neem als basis een witte rechthoekige kaart.
• Een stuk Kraft van +/- 10.5 x 12 cm. Dit is gestempeld (mag je ook embossen). Plak dit in het midden van de kaart zodat er aan de boven en onderkant een even groot randje overblijft.
• Aan de boven en onderkant van het Kraft papier is met een andere kleur een schulprandje gemaakt en geplakt.
• Aan de onderkant zijn nog 3 kleine fishtails geplakt.
• Je begint met het eerste fishtail aan de meest linkerkant, dan houd je een stukje over (door komt het strookje papier ) en dan nog twee andere fishtails plakken onder het schulprandje.
• Over het Kraft een strookje papier van 12 bij 4 cm plakken, deze leg je ongeveer 1 ½ cm uit de linkerkant van de kaart. 
• Over dit strookje papier een ander strookje papier van ongeveer 2 bij 14 cm. De onderkant heeft ook een fishtail. Dit strookje steekt iets aan de bovenkant en onderkant van het eerste strookje papier en loopt bijna gelijkt met de andere drie fishtails.
• Op deze strookjes papier een rondje met een geschulpte rand.
• Hierop een weer een wit rondje met tekst erop gestempeld.
• Aan de linkerkant bij het rondje nog twee blaadjes geponst en een rolbloem erop.
• Daarnaast nog 1 letter (hoeft niet maar dit paste in de tekst, je kan ook een cijfer doen) met een touwtje erom heen en hier en daar wat bling bling.

9 opmerkingen:

  1. Hij is gaaf Margot en die rendieren met slee vind ik zo gaaf. Marianne design?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaart...en ik ben ook weg van die rendiertjes met slee, zo tof..
    Groetjes Mariken xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook erg moeilijk, zo'n blinde scrap, terwijl ik vind dat ik goed kan lezen. ;-)
    Je kaartje is super! Erg origineel als kerstkaart. Die kerstboompjes ondersteboven, wat een uitvinding.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie kaart! Die randen vind ik super! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die rendiertjes met slee zijn super, zeg! Dat staat al helemaal leuk zo en met de andere items er bij is hij helemaal perfect! Mooi gedaan!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat cool hey!
    Dat vellum geeft wel de extra touch vind ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zulke dingen zijn toch gewoon best lastig.... zelf bij begrijpend lezen probeer je te ver vooruit te denken ;)

    wel een echte topkaart..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, die is ook al zo gaaf, hier nog gene kerstkaart gemaakt

    groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...